انواع دستگاه های برشکاری

همپای دستگاه های جوشکاری در صنایع مختلف که کاربرد وسیعی دارند دستگاه های برشکاری نیز حضور پررنگ و نقش بسیار مهمی در انجام فرآیند های گوناگون از جمله صنعتی و ساختمانی دارند. در این مقاله به انواع دستگاه های برش و نیز خصوصیت منحصر بفرد هر کدام اشاره می کنیم تا با این دستگاه ها و طیف کار آنها بیشتر آشنا شده و در انتخاب دستگاه برشکاری متناسب با نیاز خود با دقت نظر بیشتری محصول مناسب را انتخاب نماییم.

به طور کلی صنایع تولیدی دستگاه های برش ازجمله شرکت مهندسی صباالکتریک دارای دو نوع دستگاه برشکاری شامل دستگاه برش ریلی و دستگاه برش پلاسما می باشد که هر دو دستگاه برای اهداف خاص طراحی و تولید می شوند.

در ابتدا نگاهی به دستگاه برش ریلی میکنیم تا ویژگی های این دستگاه بهتر بدانیم.

این دستگاه را میتوان نمونه حرفه ای برشکاری هواگاز دستی دانست که عملیاتی برشکاری را با ظرافت و کیفیت بیشتری انجام میدهد.

دستگاه های برش ریلی معمولا در دو مدل تک مشعل (تک فک) و یا دو مشعل (دو فک) تولید میشوند، این دستگاه ها بر روی یک ریل که با طول های مختلف تولید میشوند قرار میگیرد و عملیات برشکاری را بدون لرزش و یکنواخت انجام میدهد. همچنین قابلیت رفت و برگشت بر روی ریل با سرعت مدنظر را نیز دارد که در کیفیت برشکاری تاثیر گذار است.

دستگاه های برش ریلی ضخامت های گوناگونی از جمله تا 150 میلیمتر را میتواند برشکاری نماید و همچنین سرعت برش آن قابل تنظیم بوده و نیز قابلیت برش دایره ای یا خطی را دارا می باشد.

بعد از انجام برشکاری توسط دستگاه های برش ریلی معمولا نیازی به پخ زنی به جز موارد خاص که

دارای اهمیت فراوان نمی باشد.

جهت مشاهده محصولات برش ریلی صباالکتریک میتوانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

"دستگاه های برش ریلی صباالکتریک"

برش ریلی صباالکتریک

حال که با دستگاه های برش ریلی در دو مدل تک مشعل و نیز دو مشعل آشنا شدیم و ویژگی های آن را دانستیم نگاهی به دستگاه های برش پلاسما و ویژگی ها آن می اندازیم تا با این دستگاه های برش و ویژگی های آن آشنا شویم.

دستگاه های برش پلاسما در دو مدل تک فاز و سه فاز تولید می شوند که مدل تکفاز آن با برق شهری به راحتی سازگار هست و معمولا برای ضخامت های پایین تر از 10 میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد و در مقابل مدل های سه فاز جهت ضخامت های بالا و نیز شیفت های کاری سنگین تر مناسب بوده و عموما قادر به برش فلزات تا ضخامت 50 الی 60 میلیمتر نیز می باشد. همچنین دستگاه های برش Plasma  در مدل های هواخنک و آبخنک نیز تولید می شوند که برش پلاسما های آبخنک به دلیل چرخش جریان آب و خنک کنندگی بهتر دستگاه جهت کارهای سنگین و چند شیفته پشنهاد میشود.

 دستگاه برش پلاسما قادر به برشکاری انواع فلزات از جمله آهن، آلومینیوم، استنلس استیل، مس و ... می باشد ولی توجه به این نکته حائز اهمیت است که دستگاه های برش پلاسما در حالت ایده آل برای برشکاری فلزات رسانا بهتر عمل می کند.

نحوه عملکرد دستگاه های برش پلاسما به این صورت بوده که دستگاه برش Plasma با ایجاد یک قوس الکتریکی و عبور همزمان آن از یک گاز (به عنوان نمونه گاز اکسیژن) حالت چهارم ماده که همان پلاسما باشد ایجاد می گردد و سپس با عبور پلاسما از نازل برشکاری بر روی فلزات عملیات برش را میتون انجام داد.

علاوه بر اینکه دستگاه های برش پلاسما به صورت دستی قابل استفاده می باشند، دستگاه های Plasma قابلیت نصب بر روی دستگاه های CNC را نیز دارند و در این حالت میتوان با دادن برنامه به دستگاه CNC  و اعمال آن بر روی دستگاه برش پلاسما کار برشکاری فلزات را به صورت اتوماتیک انجام داد.

عموما برشکاری فلزات با دستگاه برش پلاسما با سرعت و دقت بالایی نسبت به سایر روش های برشکاری همراه بوده و این یک مزیت برای دستگاه های برش Plasma نسبت به دیگر روش های برشکاری بوده و در عمل نیز زمانی که سرعت برشکاری و حجم برش بالا می باشد دستگاه برش پلاسما گزینه مناسبی برای انجام این کار می باشد.

جهت مشاهده محصولات برش پلاسما صباالکتریک بر روی لینک زیر کیک نمایید:

"دستگاه های برش پلاسما صبا الکتریک"

 

برش پلاسما صباالکتریک

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش